חדשות

איכילוב: יופסקו טיפולי דיאליזה לחסרי מעמד שאינם מבוטחים

הנהלת המרכז הרפואי בתל אביב הודיעה כי לא תוכל לספוג יותר את עלויות הטיפול בחולי כליות שאינם זכאים לביטוח בריאות

מחלת כליה, טיפול דיאליזה. אילוסטרציה

בית החולים איכילוב הודיע לחולי כליות חסרי מעמד הזקוקים לטיפולי דיאליזה, שאם לא ישלמו את חובם הכספי על הטיפולים שהם עוברים, הוא יפסיק לטפל בהם החל מחודש יוני. חסרי מעמד בישראל אינם זכאים לביטוח בריאות וצוברים חובות בעקבות טיפולי חירום שהם מקבלים בבתי החולים. בית החולים סיפק להם את הטיפולים עד לאחרונה וספג את העלויות, אך כעת החליט לשנות את מדיניותו. כך דיווח הבוקר (ג') עידו אפרתי ב"הארץ".

בתחילת החודש הודיעה הנהלת בית החולים במכתבים אישיים למטופלים אלה על החובות שנצברו בגין טיפולי הדיאליזה. לפי תחשיב של "איכילוב", עלות הטיפול בחולה דיאליזה עומדת על כמיליון שקלים בשנה לחולה, ומטופלים רבים מקבלים טיפול זה שנים רבות – אחד מהם כבר 17 שנה. "חולים אלה מתווספים לאלפי מטופלים חסרי מעמד המקבלים מתקציבנו טיפולים אחרים וגוררים חובות אבודים העומדים על כ-12 מיליון רק עבור שנת 2021. איננו יכולים להמשיך ולשאת בעול כלכלי עצום זה", נמסר מהנהלת איכילוב, שקראה למשרד הבריאות לממן ולהסדיר פעילות זו.

ב-2020 פנו בתי חולים ל"רופאים לזכויות אדם" וביקשו להתנער מאחריות למטופלים הללו, בשל העול הכלכלי הכרוך במתן השירותים הללו בלי ביטוח. בתי החולים הנושאים ברוב הנטל הם איכילוב, וולפסון ומאיר.

תגובת משרד הבריאות: "עובד זר, המבוטח על ידי מעסיקו מתוקף צו עובדים זרים, 'סל שירותי בריאות לעובד', מכוסה על ידי הביטוח הרפואי במרבית השירותים הרפואיים בהתאם לתוספת השנייה לחוק ביטוח בריאות ממלכתי – בכללם זה טיפולי דיאליזה בכפוף לתנאי הפוליסה. במצב חירום רפואי, החובה החוקית החלה על בית החולים היא לטפל ללא התניה כולל מתן טיפול בדיאליזה, ככל שנדרש. שלא במצב חירום רפואי, אין חובה על בית החולים לטפל ללא הסדר כספי. משרד הבריאות בודק מול 'איכילוב' את נושא מימון הטיפולים עבור מטופלים עובדים זרים וחסרי מעמד".

נושאים קשורים:  חסרי מעמד,  ביטוח בריאות,  איכילוב,  חדשות,  טיפולי דיאליזה,  עובדים זרים
תגובות