חדשות

1.8 מיליון אירו - מענק מחקר לרופא ישראלי מ"שיבא"

ד"ר אסף ויונטה, מנהל מחלקת ילדים בביה"ח ספרא ב"שיבא", מומחה בנפרולוגיה ורופא-חוקר, זכה למענק היוקרתי מטעם מועצת המחקר האירופאית על מחקרו בתחום הבסיס הגנטי של מחלות כליה

קבוצת המחקר של ד"ר ויוטה. מימין: דרור בן רובי, ד"ר מעיין כגן, ד"ר דנית ורון-אטיאס, ד"ר אסף ויונטה, ד"ר גיא חוברס, ד"ר עומר שלומוביץ, דימה עבד אל-חלים. צילום: דוברות "שיבא"

ד"ר אסף ויונטה מהמרכז הרפואי שיבא יקבל מענק יוקרתי בסך 1.8 מיליון אירו מטעם מועצת המחקר האירופאית (ERC) על מחקרו בתחום הבסיס הגנטי של מחלות כליה בילדים ומבוגרים. מדובר באחד ממענקי המחקר התחרותיים ביותר הניתנים בשלושה מסלולים שונים לחוקר בודד על סמך הצעת מחקר פורצת דרך והישגים מחקריים קודמים.

עם זכייתו, מצטרף ד"ר ויונטה למספר מצומצם של רופאים-חוקרים שזכו במענק זה מתוך כ-4,000 בקשות למענק הנשלחות מדי שנה למועצת המחקר האירופאית.

עבודתו של ד"ר ויונטה, מנהל מחלקת ילדים ב' בבית החולים ספרא לילדים ב"שיבא", מומחה בנפרולוגיה ורופא-חוקר, מתמקדת בהבנה של הבסיס הגנטי של מחלות כליה כרוניות על מנת לבצע אבחון מוקדם ומדויק וכדי לזהות מנגנוני מחלה חדשים, וכן לשם פיתוח טיפולים גנטיים חדישים ומותאמים אישית. קבוצת המחקר בראשותו מובילה מחקר ארצי רב מרכזי המאגד את רוב יחידות הדיאליזה בישראל, במטרה לבצע מיפוי גנטי של אוכלוסיה זו.

"זהו ההישג המשמעותי ביותר של קבוצת המחקר שלי, שעובדת קשה מאוד כצוות מגובש, בחדוות יצירה, כדי לקדם רפואה מצטיינת ומחקר מדעי", אמר ד"ר ויונטה עם קבלת ההודעה על זכייתו במענק. "קיבלנו דחיפה משמעותית ליכולת ביצוע המחקר, אך בעיקר אישור רשמי שפועלנו הוא בעל חשיבות בינלאומית ויתרום ישירות לבריאותם של חולים עם אי-ספיקת כליות כרונית ובני משפחותיהם בארץ ובעולם".

בנימוקי הבחירה בד"ר ויונטה צוין, בין השאר, כי הוא "הוכיח את עצמו כחוקר מוכשר, מצליח ופרודוקטיבי" במהלך הדוקטורט, הפוסט דוקטורט בבוסטון ולאחר ששב ארצה. כמו כן, צוין כי מחקריו של ד"ר ויונטה פורסמו בכתבי עת מובילים וכי לאחרונה פרסם מאמר ב-New England Journal of Medicine.

עוד בנימוקי הבחירה נכתב כי כחלק ממחקרו, שאושר על ידי ועדת הלסינקי, "הקים ד"ר ויונטה מאגר מידע רב-מרכזי גנטי וקליני ארצי לאיסוף מאות רבות של דגימות DNA מחולי דיאליזה ולביצוע בדיקות גנטיות בחלק גדול מהן – כל זאת בנוסף לתפקידיו הקליניים". בנוסף, נכתב כי הרקורד של ד"ר ויונטה מצביע על "חשיבה עצמאית יצירתית ויכולת מצוינת לערוך מחקר פורץ דרך".

בקבוצת המחקר של המעבדה לחקר מחלות כליה גנטיות בראשותו של ד"ר ויונטה שותפים ד"ר מעיין כגן, ד"ר גיא חוברס וד"ר עומר שלומוביץ ממחלקת ילדים ב'; ד"ר דנית ורון-אטיאס, מנהלת המעבדה; דרור בן רובי, סטודנט בפרויקט ח"ץ ודימה עבד אל-חלים, תיכוניסטית בפרויקט ח"ץ.

נושאים קשורים:  ד"ר אסף ויונטה,  מענק מחקר,  בית החולים ספרא לילדים,  בית החולים שיבא,  מחלות כליה כרוניות,  מיפוי גנטי,  חדשות
תגובות