חדשות

"אסותא-אשדוד": הליך כירורגי ייתר המשך טיפול תרופתי להורדת לחץ דם

לאחר שבמשך שנים סבלה המטופלת מעלייה ניכרת ומתמידה בלחץ הדם וטופלה בתרופות רבות, ניתוח להסרת גידול המפריש הורמון הגורם לעלייה בלחץ דם פתר את הבעיה

ד"ר אורית רז, מנהלת המחלקה האורולוגית ב"אסותא-אשדוד". "מדובר בגידול יחסית נפוץ בקרב חולים עם יתר לחץ דם, אך לצערנו רובם לא עוברים את הבירור והאבחנה". צילום: דוברות בית החולים

אל בית החולים הציבורי אסותא-אשדוד התקבלה לאחרונה מטופלת בת 35, אם לארבעה ילדים, תושבת העיר באר שבע, לאחר שבמשך שבע שנים סבלה מהתקפי חרדות מרובים ועלייה ניכרת ומתמידה בלחץ הדם.

מבירור המקרה עלה כי המטופלת טופלה על ידי רופא משפחה באמצעות תרופות רבות, להורדת לחץ דם, אך עם חלוף הזמן אפקטיביות התרופות הלכה ופחתה.

המטופלת נבדקה על ידי ד"ר מיכאל האוזמן, נפרולוג בכיר במכון למחלות כליה ויתר לחץ דם בבית החולים אסותא-אשדוד. בעקבות חשד כי מדובר בגידול המפריש הורמון הגורם לעלייה בלחץ הדם, ערך ד"ר האוזמן סדרה של בדיקות דם, שתן ו-CT. הבדיקות אוששו את החשד כי מדובר בגידול של בלוטת האדרנל המפריש את ההורמון Aldosterone שגורם לעלייה בלחצי הדם ללא קשר לוויסות הגוף.

המטופלת הופנתה למחלקה האורולוגית בראשותה של ד"ר אורית רז, בעלת ניסיון כירורגי בתחום. לאחר הכנה קפדנית של המטופלת על ידי צוות הרדמה, המטופלת עברה ניתוח בגישה לפרוסקופית להסרת בלוטת האדרנל (יותרת הכליה) אשר בתוכה הגידול.

עם שחרורה מבית החולים חל שיפור מיידי במצבה הבריאותי והיא איננה נזקקת עוד לטיפול תרופתי לוויסות לחץ הדם. מדובר במקרה ייחודי שבו הליך רפואי ייתר לגמרי את הצורך בתרופות לטיפול בהורדת לחץ דם.

ד"ר אורית רז, מנהלת המחלקה האורולוגית: "מדובר בגידולים יחסית נפוצים בקרב חולים עם יתר לחץ דם, אך לצערנו רובם לא עוברים את הבירור והאבחנה. גילוי הגידול והסרתו בניתוח חסך למטופלת מחלה כרונית קשה הדורשת טיפול תרופתי אינטנסיבי, עם תופעות לוואי רבות ופגיעה באיברים לאורך השנים. אני שמחה ומלאת סיפוק שהניתוח הצליח להבריא את המטופלת ואפשר לה לחזור נינוחה ובריאה לחיק בני משפחתה".

נושאים קשורים:  אסותא אשדוד,  ד"ר מיכאל האוזמן,  יתר לחץ דם,  ד"ר אורית רז,  חדשות
תגובות

המעז מצליח !