COVID-19 בישראל

"אסותא-אשדוד" מצטרף לניסוי החיסון לקורונה של המכון הביולוגי

ב"אסותא-אשדוד" הבהירו: הליך הניסוי לא יפגע בהזדמנות וביכולת של אף נסיין שיקבל פלצבו לקבל את החיסון של "פייזר" אם יהיה מעוניין בכך

אחד הנסיינים הראשונים מקבל ב"הדסה עין כרם" את תרכיב החיסון לקורונה של המכון הביולוגי בנס ציונה. צילום ארכיון: יונתן סינדל/ פלאש 90

ביום א' הבא (20 בדצמבר) יחל בבית החולים אסותא באשדוד שלב 2 בניסוי הקליני בתרכיב החיסון לקורונה המפותח במכון הביולוגי בנס ציונה. לניסוי ב"אסותא-אשדוד" התנדבו עשרות ישראלים, בנוסף לעשרות שמשתתפים בו גם בבתי החולים הדסה עין כרם ושיבא.

מנכ"ל "אסותא-אשדוד", ד"ר ארז ברנבוים, אמר הבוקר: "כל משתתף בניסוי של המכון הביולוגי שיהיה מעוניין לקבל את תרכיב החיסון של 'פייזר', תהיה לו היכולת לברר אם קיבל, במסגרת הניסוי אצלנו, את תרכיב הדמה, הפלצבו. הליך הניסוי לא יפגע בהזדמנות וביכולת של אף מטופל לקבל את החיסון של 'פייזר', אם וכאשר יהיה מעוניין בכך.  ככל שתהיה בקשה שכזאת, ייפתח תיק הנסיין ואם יתברר שקיבל את תרכיב הדמה, הוא מיד יעודכן על כך ותהיה לו לכן האפשרות לקבל את החיסון של 'פייזר'. אם יתברר שלא קיבל את הפלצבו אלא את תרכיב החיסון האמיתי, אני מאמין שבתוך פרק זמן קצר מאוד יופיעו בדמו נוגדנים וזה יהיה סימן ברור לכך שמתייתר הצורך לקבל את החיסון של 'פייזר'".

אמש והבוקר דווח בחדשות ערוץ 13 כי נוכח העובדה שישראל הזמינה כמות גדולה של תרכיבי חיסון מ"פייזר" ומ"מודרנה", "בכירים במשרד הבריאות קראו לחדול ממאמצי פיתוח החיסון של המכון הביולוגי בנימוק ש"אין בו טעם, אם נחסן כמה מיליונים בתוך חודשים ספורים". ‏משרד הביטחון, שהמכון הביולוגי הוא גוף סמך שלו,  ופתע לשמוע זאת וגורמים במשרד אמרו כי אין כל היגיון להשליך את כל העבודה שנעשתה: "אין שום סיבה להפסיק את הניסוי הזה והוא יימשך לכן בהתאם ללוח הזמנים שנקבע", נמסר.

נושאים קשורים:  אסותא אשדוד,  חיסון לקורונה,  פייזר,  ד"ר ארז ברנבוים,  המכון הביולוגי בנס ציונה,  19-COVID,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
14.12.2020, 13:16

עוד "מחקר" מייעד את עצמו לפח.