קורונה בישראל

הר"י הכריזה על סכסוך עבודה - מאיימת לשתק את כלל מערכת הבריאות

יו"ר הר"י קרא לשרי הבריאות והאוצר להתערב ולמנוע את השביתה: "אם מישהו חשב שנעמוד מהצד אל מול פגיעה בציבור הרופאים – ניאלץ להעמיד אותו על טעותו" | השר אדלשטיין: "דרישות הרופאים מוצדקות"

פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית. "ביטול מיידי של הגזירות המבישות כנגד מערכת הבריאות". צילום: דוברות הר"י

מזכירות ההסתדרות הרפואית אישרה אמש (א') בתום ישיבה מיוחדת הכרזה על סכסוך עבודה שיחול על כל מערכת הבריאות הציבורית בישראל. המשמעות היא שבתוך 14 ימים, ככל שהדברים לא יגיעו לכדי פתרון הולם, ניתן יהיה לפתוח בצעדים ארגוניים עד כדי שביתה כללית מצד 28 אלף רופאים ורופאות בבתי החולים ובמרפאות הקהילה.

סכסוך העבודה הוכרז בין היתר לאור אי הקצאת התקנים הנדרשים על מנת לעמוד בעומס העבודה החריג בתקופת הקורונה (לרבות ריבוי תורנויות) ועל רקע המחסור החמור בבתי החולים ובקהילה; ולאור החלטת פקידי האוצר להטיל על בתי החולים חלק ממימון התקנים הנוספים – מה שיעמיק עוד יותר את הגירעונות ההולכים ותופחים ויחייב פיטורי עובדים.

בין העילות לסכסוך ניתן למנות גם את הכוונה לפטר בחוסר תום לב רופאים המועסקים בבתי החולים באמצעות תאגידי הבריאות (מהלך שיחריף את העומס על צוותי הרפואה), תשלום חלקי לחלק מהרופאים בתקופת הקורונה, ניכוי ימי מחלה מרופאים שנאלצו לשהות בבידוד והיעדר שיפוי לרופאים שנאלצו להוציא כספים רבים על סידור מיוחד לילדים בעת השבתת המסגרות.

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי: "בזמן שבכל העולם מחזקים כעת את מערכות הבריאות ואת צוותי הרפואה, פקידי האוצר בישראל עסוקים באותן מלחמות שליטה ואגו ובאותם טריקים שמושכים את השמיכה מצד לצד".

עוד אמר פרופ' חגי: "אני קורא לשר הבריאות יולי אדלשטיין ולשר האוצר ישראל כ"ץ להתערב לאלתר ולמנוע צעדים ארגוניים בעת הזו. ההסתדרות הרפואית נהגה בממלכתיות לאורך כל המשבר תוך התגייסות מלאה מהרגע הראשון, אבל אם מישהו חשב שנעמוד מהצד אל מול פגיעה בציבור הרופאים ובציבור הרחב – ניאלץ להעמיד אותו על טעותו".

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס הבוקר בכנס השלטון המקומי למאבק בקורונה להודעתה של הר"י ואמר: "דרישות הרופאים מוצדקות. אני רוצה להזכיר אנשים שמובילים את כל המאבק בקורונה - הרופאים והרופאות, האחים והאחיות, וכל הצוותים הרפואיים, שבמסירות אין קץ כבר כמה חודשים מטפלים במגיפה. לצערי הרב, אני קשוב גם לדרישות המוצדקות של הרופאים. כולי תקווה שמשרד האוצר והממשלה יהיו קשובים לדרישותיהם".

נושאים קשורים:  מערכת הבריאות,  סכסוך עבודה,  הר"י,  פרופ' ציון חגי,  ההסתדרות הרפואית,  משרד האוצר,  משרד הבריאות,  חדשות,  קורונה
תגובות

פרופ' ציון חגי, אני מחזק את ידיך וסומך עליך ללא סייג.

10.08.2020, 20:11

בית חולים מבזבזים כספים על אגו של המנהלים.

אנונימי/ת
10.08.2020, 21:50

נכון, רק בשביל האגו של המנהלים פתחו מחלקות קורונה, יצאו לבידוד, הסתכנו והמשיכו לעבוד.

אנונימי/ת
10.08.2020, 20:30

אהההה...אין מספיק רופאים ותקנים. בוא נירא:
1. מנהלי מחלקות וכל הסניורים לא עושים תורנויות. תחזיר אותם לעבודה
2. אולי הגיע הרגע להפסיק קצ"ת ושר"פ. אם אותם אנשים נופלים מהרגלים בשעה 15:00 אבל ממשיכים במרץ במשמרת השנייה אז...מממ...אולי שרי הבריאות והעוצר יבדקו קצת את הנושא? אולי בכל זאת יש כח אדם?
3. אין כסף? אתם צוחקים? יש ויותר מדי אפילו. אבל אם כל הברזים פתוחים, סליחה, כל הכיסים קרועים איך שיהיה כסף?
אם מנהיגות כמו היום אפילו תקציה הבריאות של הרא"ב לא יספיק לנו.
תתחילו לעבוד בצורה יעילה ואחראית. כולם!
הגב, פרופ. חגי עושה תורנויות?

אנונימי/ת
10.08.2020, 21:48

אנונימי יקר, אתה פשוט מנותק מהמציאות היומיומית של בתי חולים ומחלקות פנימיות בזמן הקורונה. מקובע לך בתפיסת מציאות מעוותת שרלבנטית אולי ל- 2.5 כירורגים אבל לא להמוני הרופאים הנושאים כעת בנטל תוך חשיפה לחולי קורונה, יוצאים לבידוד, טוחנים בלי סוף וגם נפגעים במשכורת.
לך חפש לעצמך חיים לפני שתמשיך לקשקש על שר״פ. המאבק הוא על הקיום של החולים.

אנונימי/ת
11.08.2020, 03:35

עד כמה אתה צודק. איזה ״מזל״ עם הקורונה הזו...דווקה עכשיו שמים לב על הכשלים הניהוליים של שנים רבות. שר״פ וקצ״ת זו רק דוגמה של הקומבינות במערכת. אם רק טיפה השקעה ברפאוה דיגיטלית, השקעה בצוותים של אחים ואחיות שיכולים לכשות הרבה מה עיתונות שבאט ״רק אנחנו״ כביכול יכולים לכשות ועוד, התמונה הייתה אחרת לגמרי. גם אירגונים וגם כלכלית. לא תקנים מיותרים, אולי כן רלוונטי פה ושם, אלה תפיסה מודרנית של המצאיות, אפילו שמאשימים אותי על ניתוק. ללא ספק כל הצוותים הלא רפואיים צריכים השגחה ותידרוך מיקצועי דל רופא, אבל לא בכמויות שהר״י מתעקש.
אבל בשביל זה צריך הבנה חדשה, מחשבה חדשה ואנשים חדשים.
מה גיל הממוצא של מנהלי בתי החולים? בוא נתחיל מי זה.

אנונימי/ת
10.08.2020, 22:01

לא הגיוני ולא סביר בעליל שהמשכורתקלנו תפגע כתוצאה מחשיפות בעבודה ובידודים למינהם.
לא הגיוני שלא בודקים מטופלים לקורונה לפני ניתוח אלקטיבי לחלוטין ובכך מסכנים את הצוות הרפואי בחשיפה.
וכמובן המרדים שנכנס לבידוד, מקבל בסוף החודש חצי משכורת, כי מישהו יפצה אותו על כל התורנויות והססיות שנמנעו ממנו כתוצאה מהבידוד? כמובן שלא.

אנונימי/ת
11.08.2020, 08:17

החתולים מתקבצים סביב קערת השמנת. הקשישים נמקים בבתיהם והחתולים מתקבצים בבתי החולים הפרטיים שעובדים 24/7 ומיד כשמסתבכים שולחים את המנותחים הפתאים לבית החולים הציבורי שיטפלו בהם מכספי ציבור. קרוב לשני מיליארדי שקלים נשרפים כל שנה על מנהלות מנופחות של ארבע קופות החולים , כפילות על כפילות. על מוקדניות ומערכות שיווק שמנסות להעביר מבוטחים מקופה זו לאחרת, אפשר לחשוב שיש הבדל. רופאים בקהילה, שכל תפקידם זה להוציא חופשות מחלה ולתת הפניות משתכרים שכר מטורף של 40 50 אלף שח לחודש. ועוד מתלוננים!!! לא יאומן. את כל המערכת צריך להלאים ולפרק את הקופות ולתת לכל מבוטח אפשאות גישה לרופאים הסמוכים לביתו . וגם על הרופאים הללו צריך פיקוח של ממש כי איש לא יודע איזו רמה ירודה מתחוללת בין כתלי המרפאה השכונתית או אצל הרופא העצמאי בפרקטיקה.

11.08.2020, 14:02

תשמע/י,
כמות הרעל והשטנה שהצלחת לשפוך ב-5 משפטים מלמדת על הפילוג שגם המדינה וגם הר״י הצליחו להכניס ביננו לבין עצמנו. אני כבר שנים טוען שצריך להפריד הפרדה מוחלטת בין הרפואה הפרטית/עצמאית לרפואה הציבורית. אני יוצא מחוזק לנוכח אמירות כאלה. כרופא עצמאי אין חלקי עם אנשים כמוך ולא ראוי שאתה ושכמותך תזכו לתמיכת הרופאים העצמאים.
סתם מעניין איך צברת את כל המטען הטוקסי הזה?

אנונימי/ת
19.08.2020, 19:26

"רופאים בקהילה, שכל תפקידם זה להוציא חופשות מחלה ולתת הפניות משתכרים שכר מטורף של 40 50 אלף שח לחודש. ועוד מתלוננים!!! לא יאומן."

אהה. זה מה שאנחנו עושים בקהילה...
טוב שיש מי ששם לב שיש בכלל קהילה. ועצוב שיש מי שאין לו בכלל מושג.

אנונימי/ת
11.08.2020, 08:21

אם אכן יש מצוקת כח אדם תגייסו חזרה לעבודה גימלאים שפרשו לפני שנתיים שלוש ועדיין בשיא כוחם המקצועי . הרי כולם ממשיכים לעבוד במסגרות שונות של קופות חולים ופרטיות. תבקשו מהם להתנדב ורק תשלמו עבורם את ביטוח האחריות המקצועית. בנוסף אני בטוח שחלקם יסכימו גם לעבוד בפריפריה ליום יומיים בשבוע תמורת שכר הוגן.

אנונימי/ת
11.08.2020, 18:38

שלום לאנונימי "פה גדול", אני בן 80, רופא, ממשיך לעבוד בהתנדבות ולטפל בחולים ללא תמורה. אנני יודע מה המקצוע שלך, אבל נראה אותך "גבר" בגיל שלי ממשיך לעבוד כאילו שום דבר לא קרה. נהוג לומר שמאחורי "פה גדול" יש .......... קטן

אנונימי/ת
12.08.2020, 11:55

מה בדיוק התנפלת עליו? הוא לא אמר שום דבר רע על הגימלאים.

03.09.2020, 11:37

התגובות אנונימיות בגדול מאוד מצערות אותי ואני מוכנה לתת תגובתי בשם
אתם עושים את המשחק שכבר שנים כל הקהל הרופאים סובל ממנו -מפחידים בין רופאים בקהילה ורופאים בביתי חולים -רופאים שעובדים בקופת חולים ורופאים בהסכמים -המצב נותן תמיד יותר כוח לפוליטיים לחגוג אלינו
רופאים בקהילה עברו גם לטלמדיצין כבר מזמן ומקבלים חולים פרונטליים עדיין עם סיכון גבוה יותר להדבק בקורונה כי החולים עדיין לא מתנהגים באחראיות או לפי כללי זהירות -עובדים גם שעות נוספות שלא משלמים ומטפלים בחולים ולא רק ממלאים תפסים ואישורי מחלה -במקום להתלונן על מי שמקבל יותר אנחנו כולנו צריכים לדרוש יותר בבסיס המשכורת ופחות בתוספות חד פעמיות או שלא נחשבים בפנסיה
יש עדיין בישראל רופאים שמתביישים בפנסיה שלהם ושממשיכים לעבוד לא באהבת מקצועה אלה כדי לא רק לאכול
יפה מאוד להמליץ על עבודה בהתנדבות אבל למה לא בתשלום ?
למה להילחם אחד נגד השני ולא לדרוש בסיס ראלית ומסגרת עבודה ברורה בשעות עבודה ומינימום זמן לכול בדיקה של חולה ואפילו לעשות סקציות למי שעובר את הקצב מקובל כנורמה וגם למה לא להגביל בציבורי שעות עבודה נוספת ?
למה לא לדרוש פנסיה מקסימלית לכל מי שנתן שנים רבות את החיים שלו לקהילה ?
למה לא לקבל תקציב נוסף לצוות בסיכון של חשיפה ו
למה לא להרים את הרמה של הרופאים בעיניים של הציבור -למה אצלנו בציבור לא מוחק כפיים בערב בתודה לצוות הרפואי ולמה תוך כדי המשבר עוד לא הוחלט על תוספת סיכון לרופאים -לא למנהלים ?
אני רופאת משפחה בקופת חולים לאומית ויושבת בוועד הרופאים של קופת חולים לאומית
בכבוד
ד"ר שטיינבלט