חדשות

בבריטניה התגבשה "תכנית הסכמה מדעת" לשינוי החוק לתרומת איברים

בשנה האחרונה מתו בבריטניה יותר מ-400 חולים שנזקקו להשתלה אך לא זכו לה. התכנית החדשה אמורה להציל חייהם של יותר מ-700 חולים מדי שנה

בריטניה מתכננת להגדיל את מספרם של תורמי האיברים להשתלה על ידי שינוי בחוקים הקיימים בה, מתוך הנחה סבירה שבני אדם יסכימו לתרום איברים אלא אם כן יצהירו באופן ספציפי על התנגדותם וינמקו אותה.

החקיקה הקשורה בשינוי הזה ובתכנית המסגרת החדשה לתרומת איברים ורקמות תוצג עד סוף שנה זאת לפרלמנט בלונדון לצורך דיון. מערכת הבריאות הבריטית מצפה שהתכנית החדשה תופעל החל מאביב 2020.

ממשרד הבריאות של הממשלה הבריטית, שהודיע על כך בתחילת השבוע, נמסר כי "אנו מאמינים שבהכנסת השינויים הללו נוכל להציל חייהם של יותר מ-700 בני אדם נוספים מדי שנה", כפי שהתבטא עוזר המזכיר לנושאי בריאות ובריאות הנפש, ג'קי דויל-פרייס.

על פי פרטי התכנית שנמסרו לתקשורת על "תכנית ההסכמה מדעת", במקום לפנות אל תורמים ולקבל מהם הסכמה לתרום איברים, ההנחה תהיה כי ניתן לקבל תרומה מכל אחד ורק מי שיתנגד במפורש לתרום איברים - לא ייקחו אותם מגופו לאחר מותו. מהתכנית יוחרגו צעירים מגיל 18 שחסרים "יכולת מנטלית להבין את השינוי" וכן אנשים שלא התגוררו וחיו באנגליה לפחות 12 חודש לפני מותם.

תכנית דומה כבר מופעלת בוולס, ובסקוטלנד פורסמה באחרונה הצעה לתכנית דומה.

בתור להשתלות איברים בבריטניה יש כיום כ-6,000 בני אדם הנזקקים להשתלת איברים. יותר מ-400 חולים שנזקקו להשתלה והיא לא בוצעה בהם, עקב התור הארוך, מתו בשנה שעברה.

נושאים קשורים:  תרומת איברים,  השתלת איברים,  חדשות,  בריטניה
תגובות