חדשות

יחידת דיאליזה חדשה ב"הדסה" עין-כרם תציע תנאים משופרים למטופלים

היחידה החדשה תחליף את יחידת הדיאליזה שפעלה במשך 22 שנה במבנה "ביקור חולים"; בין השאר, שופרה איכות המים המשמשים לדיאליזה, ויוצעו תנאי סביבה נוחים יותר

יחידת הדיאליזה החדשהב"הדסה" עין-כרם (צילום: "הדסה")

יחידת דיאליזה חדשה החלה השבוע בפעילות במרכז הרפואי "הדסה" עין כרם, וצפויה לטפל ב-80 מטופלי דיאליזה מירושלים וסביבותיה, בסך של כאלף טיפולים בחודש. לדברי בית החולים, היחידה החדשה תציע שירותיה כמרפאה קהילתית, במקביל ליחידה לטיפולים דחופים הפועלת בבית החולים.

הטיפול בדיאליזה הינו טיפול תומך, המדמה את פעולת הכליות ומיועד לחולים קשים אשר הכליות שלהם חדלו מלתפקד בפתאומיות, או לחולים יציבים שהכליות שלהם הפסיקו לתפקד באופן קבוע.

לדברי רותי ישראלי, האחות הראשית של היחידה, "הצרכים, הן של המטופלים והן של הצוות הרפואי, השתנו. הרמה הטכנולוגית מחייבת אותנו לשנות את אופי הטיפול מזה שהיה קיים. כל טיפול אורך כ-3-4 שעות, והחולה נדרש לשהות ביחידה כחמש שעות בכל טיפול, ובממוצע 15 שעות שבועיות. באופן טבעי יש השפעה ניכרת לתנאים ביחידה על בריאותו של החולה, זאת מלבד אופן הטיפול המקצועי בו".

פרופ' מיכל דרניצקי: "בנינו יחידה מרווחת המתאימה לסטנדרטים הגבוהים הנדרשים היום מיחידת דיאליזה – תשתיות מבניות ותשתיות לאיכות מי דיאליזה"

פתיחת היחידה החדשה תסיים את פעילותה של "דיאליזה זיו", יחידת הדיאליזה הקהילתית של "הדסה", שפעלה במתכונתה הנוכחית כ-22 שנה, בבית החולים "ביקור חולים".

"הטיפול בבניין זיו היפייפה היה מצויין וללא דופי", מדגישה ישראלי, "אך אין ספק כי עלינו להתקדם ולאפשר נוחות מקסימלית למטופלינו ולרכז את הטיפולים בהדסה בתוך המרכז הרפואי".

היחידה החדשה שוכנת בבניין דווידסון החדש בהדסה עין כרם, מה שמבטיח, לדברי בית החולים, תנאים משודרגים. בשל מיקומה בתוך בית החולים, ניתן יהיה לבצע בדיקות מעבדה במקום וקבלת תוצאות מהירות, וטיפול רפואי וסיעודי נגיש יותר בכל הנוגע למצבים רפואיים המתעוררים בשטח.

לדברי בית החולים, יתרונות אחרים נובעים מתנאי סביבה משודרגים לחולים, כגון אינטרנט אלחוטי וטלוויזיה בכבלים, וכן מערכת מים נפרדת עם מערכת אוסמוזה הפוכה ליחידה, שמשפיעה לחיוב על איכות מי הדיאליזה.

פרופ' מיכל דרניצקי אלהלל, מנהלת המחלקה לנפרולוגיה ויתר לחץ דם בהדסה, אמרה: "בנינו יחידה מרווחת המתאימה לסטנדרטים הגבוהים הנדרשים היום מיחידת דיאליזה – תשתיות מבניות ותשתיות לאיכות מי דיאליזה, ששמה דגש על נוחיות ורווחת המטופל במקביל לשמירה על בטיחות בטיפול. צוות היחידה – הסיעודי והרפואי, ימשיך בשמחה לתת טיפול ברמה מקצועית גבוהה ולשמור על יחס חם ואישי לכל המטופלים, כפי שהיה קיים ביחידה הישנה".

נושאים קשורים:  חדשות,  דיאליזה,  המרכז הרפואי "הדסה",  תנאי טיפול,  ביקור חולים,  פרופ' מיכל דרניצקי
תגובות