קפסאיצין

טיפול חדש לכאב נוירופתי במחלת כליות סופנית

הטיפולים הקיימים היום לאיסכמיה קריטית כואבת הינם תת-מיטביים; המחקר הכנוחי בחן את ההשפעה של Qutenza (קפסאיצין עורי 8%) לטיפול בכאב נוירופתי הנגרם מאיסכמיה קריטית בחולים עם מחלת כליות סופנית

06.03.2017, 08:05
מכונת דיאליזה, מחלת כליות (צילום: אילוסטרציה)

הטיפולים הקיימים היום באיסכמיה קריטית כואבת באנשים עם אי-ספיקת כליות סופנית (ESRD) הינם תת-מיטביים. באוכלוסייה זו יש יתרון לתרופה שאינה מפונה כלייתית, אינה דורשת התאמת מינון בכשל כלייתי ובעלת ספיגה סיסטמית מינימלית.

מטרת מחקר זה הייתה לבחון את הבטיחות והיעילות של Qutenza® (קפסאיצין עורי 8%) לנוירופתיה כרונית כואבת הנגרמת מאיסכמיה קריטית בחולים עם ESRD.

המחקר בוצע בתבנית עוקבה פרוספקטיבית במרכז רפואי אוניברסיטאי בודד. במחקר השתתפו 20 חולים עם ESRD שטופלו עם Qutenza® לכאב נוירופתי הנגרם מאיסכמיה קריטית בגפיים.

בוצע מעקב אחר החולים בשבועות 1, 6 ו-12 לאחר הטיפול. התוצא העיקרי שנבדק במחקר היה השינוי בסולם ה-Visual Analogי(VAS) בין תחילת המחקר לשבוע 12. תוצאים משניים כללו ציון Brief Pain Inventory questionnaireי(BPI), שאלון הערכת איכות חיים (EQ-5D) ושאלון global impression of changeי(PGIC). כמו כן, בוצעה הערכה של בטיחות וסבילות הטיפול.

תוצאות הניסוי הראו, כי ישנה ירידה מובהקת סטטיסטית ב-VAS מתחילת המחקר ועד שבוע 12 (20%±-7%- ;p=0.02). בנוסף, נצפה שיפור מובהק סטטיסטית בכל שבעה התחומים של ה-BPI. איכות החיים של המשתתפים השתפרה בשבוע 12 בתחום הניידות והכאב על פי שאלון ה-EQ-5D.

התרופה נסבלה היטב על ידי המשתתפים (20% מהם היו חולי סוכרת) ללא תופעות לוואי משמעותיות.

החוקרים סיכמו, כי במחקר תצפיתי, מועט משתתפים זה, טיפול עם Qutenza® הוכח כיעיל וכבטוח לטיפול בכאב נוירופתי הנגרם מאיסכמיה קריטית בחולים עם אי ספיקת כליות סופנית.

מקור:
Aitken, E., Mccoll, G. and Kingsmore, D. (2017) Pain Medicine. 18(2), 330.

נושאים קשורים:  קפסאיצין,  Qutenza,  איסכמיה,  אי-ספיקת כליות,  כאב נוירופתי,  מחקרים
תגובות
אנונימי/ת
06.03.2017, 21:16

מחקר תצפיתי, מועט משתתפים, ממרכז בודד.... הלו! מה הבאתם פה?